Wyszukiwarka

Hasła

10:23 06.02.2013

Co powinien zrobić użytkownik, który podejrzewa, że ktoś poznał jego hasło dostępu?

Jeśli podejrzewasz, że ktoś poznał Twoje hasło, jak najszybciej zmień hasło za pośrednictwem serwisu internetowego wybierając: Ustawienia > Kanały dostępu > Operacje przy Serwisie internetowym  Zmień hasło dostępu, a następnie wypełnij odpowiednie pola w formularzu przy zachowaniu wymogów dla danego hasła oraz potwierdź zmianę hasła dostępu hasłem jednorazowym. 

Jeśli nie masz akurat dostępu do komputera podłączonego do Internetu, skontaktuj się 
z operatorem Tele-skok, dzwoniąc pod jeden  z następujących numerów telefonów: 801 800 100 lub (+48) 58 782 95 00 (opłata zgodna z taryfą operatora).

Jak ustalane jest po raz pierwszy hasło do serwisu internetowego/telefonicznego usługi e-skok?

Pierwsze hasło do serwisu internetowego nadawane jest przez operatora Tele‑skok podczas aktywacji usługi e-skok. Aby aktywować usługę przygotuj swój login, listę haseł jednorazowych i dokument tożsamości, a następnie połącz się operatorem Tele-skok pod jednym z tych numerów telefonu: 801 800 100 lub (+48) 58 782 95 00 (opłata zgodna z taryfą operatora). Operator pomoże Ci zalogować się po raz pierwszy do serwisu internetowego przy pomocy hasła z listy haseł jednorazowych. Po zalogowaniu system poprosi Cię o zmianę tymczasowego hasła na nowe, indywidualne hasło, znane tylko Tobie. Hasło do serwisu telefonicznego możesz ustalić samodzielnie w serwisie internetowym. Wystarczy wybrać: Ustawienia > Kanały dostępu >  Operacje przy Serwisie telefonicznym  Zmień hasło dostępu. Następnie wypełnij odpowiednie pola w formularzu przy zachowaniu wymogów dla danego hasła oraz potwierdź zmianę hasła dostępu hasłem jednorazowym.

Jakie powinno być hasło dostępu, aby zostało zaakceptowane przez serwis internetowy lub telefoniczny?

Hasło do serwisu internetowego powinno stanowić ciąg 8 do 15 znaków (cyfr, znaków specjalnych, małych i wielkich liter bez polskich znaków diakrytycznych takich jak ą, ę, ś).

Hasło do serwisu telefonicznego powinno składać się z dokładnie 8 cyfr.

Co się dzieje w sytuacji, gdy osoba trzecia, domyślając się hasła dostępu, podejmuje próby jego wpisania?

Próby logowania na konto użytkownika wymagają nie tylko znajomości hasła, ale i loginu. Jeżeli osoba trzecia zna login i domyśla się, jakie może być hasło, to po trzech nieudanych próbach wprowadzenia hasła dostęp do serwisu zostaje zablokowany i jedyną możliwością jego odblokowania jest kontakt z operatorem Tele-skok.

Co się stanie, jeśli użytkownik zapomni hasło dostępu lub pomyli się przy jego wprowadzaniu?

Po trzech nieudanych próbach wprowadzenia hasła dostęp do serwisu internetowego lub telefonicznego zostanie zablokowany. Odblokowanie dostępu jest możliwe wyłącznie za pośrednictwem operatora Tele-skok.

Zapomniałem hasła. Co robić w takiej sytuacji?

W przypadku utraty hasła dostępu należy skontaktować się z operatorem Tele-skok.

Czy można samodzielnie zmienić swoje hasło dostępu lub login?

Możesz samodzielnie zmienić hasło dostępu w dowolnym momencie za pośrednictwem serwisu internetowego (Ustawienia > Kanały dostępu > Operacje przy Serwisie telefonicznym lub internetowym  Zmień hasło dostępu).

Nie ma natomiast możliwości zmiany loginu, ponieważ jest on na stałe przypisywany do użytkownika podczas podpisywania umowy o świadczenie usługi e-skok.

Czy należy zmieniać hasło do serwisu internetowego i telefonicznego?

Częste zmiany haseł do serwisu internetowego i telefonicznego nie są wymuszane przez system. Zalecamy jednak naszym użytkownikom, by ze względów bezpieczeństwa, co jakiś czas (np. raz na miesiąc) zmieniali hasła dostępu do serwisu internetowego i telefonicznego.

Co to jest hasło jednorazowe i w jaki sposób zamawiać, aktywować i usuwać listę haseł jednorazowych?

Hasło jednorazowe jest to 5-cyfrowy kod, który służy do jednorazowego potwierdzania wybranych dyspozycji. Może on być w postaci jednorazowego hasła SMS lub hasła z listy haseł jednorazowych.

Pamiętaj, aby (w zależności od posiadanej metody autoryzacji) zawsze mieć przy sobie listę haseł jednorazowych lub telefon komórkowy, którego numer został zdefiniowany w serwisie internetowym, gdy zlecasz dyspozycję w e-skok.

Możesz zamówić, aktywować i usunąć listę haseł jednorazowych w serwisie internetowym po wybraniu: Ustawienia > Zarządzanie autoryzacją > Lista haseł jednorazowych > Zamów listy haseł/ Aktywuj listę/ Usuń listę. Możesz również wykonać te operacje po połączeniu się z operatorem Tele-skok.

Co oznacza, że pierwszą zmianę wcześniej nadanego hasła wymusi serwis internetowy/telefoniczny?

Ze względów bezpieczeństwa podczas pierwszego logowania serwis internetowy/telefoniczny będzie żądał zmiany hasła jednorazowego na indywidualne hasło dostępu użytkownika. Należy pamiętać, aby nikomu nie ujawniać indywidualnego hasła (także operatorowi Tele-skok).

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.